Head picture

Flygstrul och en bortanatt till

Det sista planet hem var inställt, och jag fick stanna halvvägs i Staden över natten isället. Nåväl, det är ingen större katastrof, men det hade varit skönt att komma hem. Maken var i alla fall förstående och empatisk. Hade han blivit arg och surat på mig, hade jag nog brutit ihop.
Överkuckun och en till kollega satt framför mig på planet till Staden. De satt och såg direktörsviktiga ut och mumlade manliga affärshemligheter hela vägen. Om bilar, och sånt. Överkuckun frågade om jag hade hört all deras planering, när vi skulle gå av planet. "Jajamensan", sa jag. "Jag spelade in det på band också, mest för att kunna ha det i utpressningssyfte", tillade jag sedan. Jag tänkte att det skulle få dem att fortsätta och känna sig viktiga. Det hade inte varit bra för deras ego, om jag sagt att jag inte tyckte att det var intressant att veta vad Överkuckun tänkte ha för tjänstebil.
Jag kanske skulle hitta på en bättre benämning än Överkucku. Det kanske låter lite negativt? Men han ser lite tuppaktig ut faktiskt, eller kanske lite mer Kalkon. Fast det låter inte snällt alls. Nu vet jag: Thanksgiving. Då får jag med kalkonassociationen, utan att någon kan säga att det låer negativt.
Thanksgiving sa först att han skulle köra mig till Lyan, fast jag tyckte att det var helt ok att ta tåget. När han väl övertalat mig att det var bättre att samåka ur ekonomisk synvinkel, ångrade han sig och sa att han skulle köpa julklappar, att det var mycket trafik osv. Schizovarning?

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback