Head picture

Smällandet redan i full gång

Det är fantastiskt att folk tycker det är så kul med fyrverkerier. Vad är det som lockar? Eller är det bara traditionen? Jag tycker det var bra att det kom fram på nyheterna igår hur mycket tungmetaller som släpps ut varje år med fyrverkerier. Det är oerhört inkonsekvent av myndigheterna att ge en tung industri snäva villkor på metallutsläpp på kanske några kilo per år, och sedan låta befolkningen spý ut hundratals ton metaller bara för nöjes skull. Det rimmar inte så bra med miljmålet Giftfri miljö.
Undrar lite vad Den Andre har för sig. Kan liksom inte hejda tankarna från att hamna där emellanåt. Jag har drömt om honom den senaste tiden.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

God fortsättning.....
förutom tungmetaller från smällare m m så görde livettill ett litet helvete för en del hundar! Igår proppade jag i vovven lugnande, avstod från genomgående champagne då jag agerade chauför
åt vovven ville inte hon skulle genomlida en långpromenad på på natten.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback