Head picture

Kom hem och berättade

Den Andre hämtade mig och hunden vid tåget. vi åkte och åt lite och pratade om det olyckliga i det som hände i onsdags. Jag har gråtit konstant varje gång ingen sett mig sedan dess. Igår kväll ville jag göra slut på mig själv.
Han tyckte inte jag skulle berätta för Maken. Jag känner att jag måste. Jag vill inte bygga vårt fortsatta förhållande på lögner. Jag vill inte vara en oärlig människa och jag vill stå för det jag gör.
Helst skulle jag vilja komma så långt att jag bara gör sådant som jag verkligen vill stå för.
Maken och jag har haft det så bra den sista tiden. Vi har planerat framåt och sett positivt på tillvaron tillsammans. Vi har båda glatt oss åt flytten och det nya huset. Det har verkligen känts bra. Och så händer detta...
Jag berättade för honom. Han blev våldsamt upprörd och gick hemifrån ett tag. Han försökte söka upp Den Andre, men träffade bara hans son.
Nu är allt kört i botten igen.
Han tror inte på mig längre, inte på att det finns några förutsättningar att det ska lyckas. Jag har bett honom ge mig en chans till. Bara en. Han vill att jag ska göra något radikalt. Han kan inte leva med att jag är borta på samma ställe som Den Andre under veckorna, när han vet att jag när som helst kan trilla dit igen. Tanken blir outhärdlig.
Jag vet inte vad jag ska göra.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback