Head picture

Kul med medveten klädsel

Maken och jag tog en promenad i det vackra höstvädret. Vi hade gått en stund sida vid sida, när Maken sa: "Jag tycker det är viktigt att man tänker på att ha något som bryter av i sin klädsel, så att det inte blir så tråkigt." Jag blev jätteförvånad, för han brukar sällan uttrycka åsikter om klädsel eller utseende över huvud taget, så jag vände mig och såg på honom.
Han hade dragit ner en tajt cerise- och vitrandig badmössa, som man tvingas ha i swimmingpooler i Italien, till sin bruna skinnjacka med matchande halsduk. Det såg verkligen så komiskt ut. Den där badmössan, som ingen naturligtvis använt sedan Italienresan, hade legat i samma låda som halsduken, och han hade inte kunnat låta bli att ta med sig den. Ibland är han verkligen dråplig. Det finns nog ingen som kan få mig att skratta som han.

Det är värdefullt att kunna skratta tillsammans.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback