Head picture

Framme

Nu ligger jag nyduschad och nerbäddad bland hotellvita lakan och en massa kuddar. Av någon anledning känns det särskilt skönt att tvätta bort dagen efter att ha varit på resa. I morse känns väldigt avlägset efter ruschen till flyget, en hel dags arbete, och sedan ytterligare tre starter och landningar.
Nu sitter jag och hetsäter Gott och Blandat som jag köpte på flygplatsen. Det är inte riktigt bra, särskilt inte som jag redan smäckt i mig en Valrhona chokladkaka. Jag måste faktiskt skärpa till mig på kostfronten.

Det där att känna sig som en bedragare, en bluff, som när som helst kommer att bli avslöjad i sin fulla inkompetens, är faktiskt inte helt ovanligt. Sedan finns det säkert stora variationer när det gäller hur starkt man känner det så, eller hur ofta. Men det har skrivits massor om det. På engelska heter det "
the impostor syndrome".

Kanske är det fler än vi anar som känner sig som lurifaxar i sin dagliga gärning.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hoppas du sovit gott trots ditt "onyttiga" kvällsmål.
Faktiskt så måste jag erkänna att jag aldrig haft den känslan eller nästan aldrig haft den känslan att jag skall bli avslöjad. Kanske för jag hela tiden försöker sätta tydliga gränser om kompentens och försöker få chefer uppdragsgivare att inte pressa mig att ta på mig sådant som jag inte anser att jag har kompetens för. En övning i att kunna sig nej!

Postat av: Ankan

Jag har två kompisar som berättat att de ibland känner så. Tackochlov har jag själv inte haft problem med det - räcker med alla mina andra issues. Kram

2007-10-02 @ 07:04:33
URL: http://www.ettbultandehjarta.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback