Head picture

Eskorter i Sverige

Jag råkade via en bloggsida komma in på en annan websida som verkade vara någon typ av portal för organiserade, eller åtminstone anslutna eskorter i Sverige. Det fanns massor. Många var unga, sådär 19-20. Jag blev väldigt intresserad av hur det här fungerar, speciellt nu när jag läst lite om ryskor som hålls fångna med annonser på nätet  och näringslivshöjdare som ordnar fester med prostituerade osv i Jens Lapidus bok. Vad skriver de på sina "annonser"?

Jag blev helt fascinerad, måste jag säga. Det var visserligen många ryskor och andra nationaliteter, som eventuellt skulle kunna vara offer, men det var långt ifrån alla. Där visade tjejer, som verkade helt normala för övrigt, upp sig ur alla vinklar, med och utan kläder. Många jag kollade på, visade till och med ansiktet. Men jag undrar om det var till någon fördel. Det var översminkade ansikten med plutande läppar och vulgär blick. En del hade on-line bokning med kalendrar och hela kitet. Det är en hel industri där ute.

Några sa att de gjorde det här på deltid vid sidan av sina vanliga jobb, men att de kunde nås för bokning via msn. Jag såg framför mig en tjej som sitter och jobbar som receptionist på ett företag. Hon svarar i telefon, visar besökare rätt, fixar lite med post och fakturor osv. Samtidigt sitter hon och bokar in kåta gubbar i sin personliga kalender. De flesta hade listor med vilka tjänster de utförde och vad det kostade. En del hade timdebitering, och angav då vad som ingick i priset.
Jag vet inte om jag är väldigt trångsynt och fördomsfull, men kan det här verkligen vara ett sunt och bra sätt att leva sitt liv på? Är det bara pengarna som lockar, eller finns det andra drivkrafter? Kan det vara så att de verkligen "älskar sex" så mycket att de kan tänka sig att ha det med precis vem som helst? Jag har lite svårt att tro det. Jag har ju till och med svårt att åka hiss med någon som ser snuskig och osund ut. Hur grejar de det? Känns det inte väldigt, väldigt fel?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Sunt är det nog inte ....fick kontakt med en sådan kvinna svensk som hade en ganska lik mailadress som mig så ibland fick jag mail som var tänkta till henne så jag mailade faktiskt henne.

Jag mailar dig hennes webb adress så kan du kolla in..

Postat av: Magnus

Jo, det är väldigt fel. Helt sjukt att det finns en marknad för sexhandel. Hur lpgt har man inte sjunkit för att tanka sig att köpa/sälja sex? Sex ska inte smutsas ner på det sättet.

2008-08-27 @ 20:36:12
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Peter Midas

Käpprätt åt helsike!!! Det är läbbigt! Det finns männsikor som ser sex som en kroppsfunktion och inte ett resultat av någon slags affektion. För dom kan det vara OK, inte konstigare än att servera på en restaurang. Matsmältning som kroppsfunktion. Sex? Kanske, men inte för mig!!

2008-08-28 @ 14:45:45
URL: http:// trepojkar.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback