Head picture

Hemma på landet

Jag åkte hem en dag tidigare än beräknat från Staden. Mest för att Maken ville det. Och för att jag längtade hem lite. Det var inget inbokat som gjorde att jag måste vara där, så jag tyckte att det var ok. Kanske hade Bleken tyckt att det varit bra om jag stannat en dag till, men jag frågade faktiskt inte. Jag bara sa som det var. Det är lika bra han vänjer sig från början.
Idag har jag suttit under parasollet och jobbat. Det är skönt att känna vinden och dofterna, att lyssna till fåglarna och havet och att ha lilla vovven springande runt i närheten. Bra mycket bättre än att sitta instängd i en fyrkantig box i ett storstadskontor.
Dessutom har jag kunnat koncentrera mig på en del svåra saker. Det är bra. Fast det börjar märkas att folk kommer tillbaka från semestrarna nu. Inboxen lyser mycket snabbare röd än tidigare, och det är fler akutsaker som efterfrågas.
Det känns bra att jag jobbade ett tag när det var lugnt, för det är som om jag ligger lite grand före med allting (säkert inbillning, men ändå...), och det är inte ofta jag har upplevt det.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Börjar så smått anpassa mig till vardagen.....men vad vaknade jag med idag - jo, nackspärr !



Ha en bra helg med nära o kära!

Postat av: Anima Mea

Nackspärr var väl ändå lite onödigt! Hoppas verkligen att det släpper snabbt. Ta antiinflammatorisk salva på, och håll dig från drag.

2008-08-08 @ 11:44:18
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback