Head picture

Schysst söndag

Vi tog med svågern och svägerskan och två av deras barn på utflykt. Vi shoppade i Höganäs, var på loppmarknad i Nyhamnsläge, och åt lunch i hamnen i Mölle. Kullahalvön är mysig. På vägen tillbaka stannade vi till vid en väderkvarn som fortfarande fungerar. När vi kom dit höll de på och malde för fullt. Det var intressant att se hur det fungerar. Jag har aldrig sett en kvarn inuti som varit i bruk. Det är en rätt sinnrik, men ändå förhållandevis enkel konstruktion, med rustika delar i trä och metall.
Där kunde man ta en koppa kaffe och titta på utsikten också.
Väl hemma satt vi och slumrade på altanen i eftermiddagssolen, och sedan lagade jag mat. Det blev jordärtskockssoppa till förrätt och thaiinspirerad kycklinggryta till varmrätt.
Idag på morgonen flög jag till Staden innan de gick upp, men de kommer att åka hem idag.
Det kändes lite tungt att åka ifrån den efterlängtade solen till en grå storstad, men prognosen säger att det ska bli bättre, så man får väl hoppas på det.
Jag försöker jobba på med det jag måste göra, även om det är lite svårt nu när de flesta ärpå semester.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback