Head picture

Verkligheten pockar på

Det var med ett tungt hjärta jag lämnade en daggfrisk morgonträdgård i solsken bakom mig och åkte iväg till flygplatsen.
Att hunden dessutom såg ut som om jag fullständigt krossat hennes hjärta gjorde det inte lättare. Nu sitter jag här i semesterstiltjen på kontoret och ska göra budget och annat "skôj".
Jag tittar ut över krigszonen på andra sidan gatan och upptäcker att det börjar se riktigt städat ut. Snart ska de nog börja bygga. De har till och med ställt dit tre lyftkranar. Om de välter, kommer de att ramla in genom mitt fönster, säkert.

Jag glömde min kalender hemma, men som tur är har jag inte bokat in så mycket, utan jag klarar nog att hålla det i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Marie

vad du är söt-- det är nu jag för första gången på länge blir sjuk med immunförsvaret - innan har jag haft infektioner och söndertrasad hand :P Nu mår jag riktigt illa - känns som jag ska dö. Har knappt ätit ngt idag förutom 3 isglassar, druckit cola och vatten. Det är för varmt och febern gör mig illamående. Fattar inte vad jag har gjort för att behöva "utstå" detta. Hur känns det o jobba igen? Hur går det med stressen?

Postat av: Anima Mea

Ok, du kommer säkert att bli frisk, men jag menar ändå allvar: Du är lite väl vårdslös med dig själv, verkar det som.

Jag stressar inte så mycket, ännu. Det kommer i början av september...

2008-07-29 @ 23:07:51
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Doc

Det är faktiskt rätt skönt att börja jobba när det mesta runtomkring en fortfarande har semester. Mjukstart är inte alls fel :-)

2008-07-30 @ 08:54:16
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: Peter Midas

Det är precis som innan semestern, man går där och alla troppar av och friden lägger sig som ett täckeöver verksamheten! Man får tid att tänka!!

2008-07-30 @ 17:45:50
URL: http:// trepojkar.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback