Head picture

Onsdag den 19 mars

Idag tog jag en fika med min syster som råkade befinna sig i Staden. V har en sorts lojalitet gentemot varandra eftersom vi är systrar, men om vi inte hade varit det, tvivlar jag på att vi alls skulle ha någon kontakt, eller ens tycka om varandra. Svårt att säga. Vi är lika, men ändå ljusår ifrån varandra.
Hon och Maken har aldrig gillat varandra. Idag sa hon att hon alltid känner sig på helspänn och påpassad när han är med, och att  hon inte kan vara sig själv. Jag vet att det är så. Han tycker att hon är överspänd.
Vi fikade tillsammans en timme, och sedan skulle jag flyga hem och hon gå till tåget. Vi har inte träffats på ett år drygt, och tragiskt nog kändes det som att det inte gjorde så mycket.
Rekryteraren ringde och sa att jag skulle få veta om jag blir kallad till intervju två nästa vecka.
Den Andre sa att han fått en andra påstötning om jobbet som VD på samma föreag.
Jag frågade rekryteraren hur det låg i tiden med VD-rekryteringen och om det fanns någon möjlighet att få veta vem som blir VD innan man tackar ja till jobbet. Han trodde inte det. Det kommer att dra ut längre med VD-jobbet. Om jag blir aktuell för tjänsten måste jag alltså ta beslut i blindo, utan att veta om Den Andre blir VD. Det känns inte bra.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Kommer du tacka ja blir Den Andra VD tackar du nej så blir det någon annan.
Konstigt att de inte väntar med att tillsätta tjänsten tills VD frågan är löst, för ofta brukar ju en ny VD medföra att det alltid kommer några nya i ledande befattningar. Och lika viktigt är det ju för den nya att veta vem som skall vara chef!

Jag har en så att säga icke exiterande relation med min bror, han fyllde visst år i går så jag bör väl ringa!

Ha en skön helg!

2008-03-20 @ 06:41:55
Postat av: Ankan

Shit vilket dilemma. Trist att det inte funkar med din syster, men ibland är det bara så. Personkemi och/eller uppväxtmiljö och/eller livets hårda skola. Kram


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback