Head picture

Feber

Sedan de ringt i fredags från sjukhemmet, där pappa är inlagd, och sagt att han håller på att dö, fick jag hyra en bil och ge mig av dit. Han var verkligen under isen, och det var omöjligt att få någon kontakt alls med honom. Jag satt där halva natten och klappade på honom, tvättade honom försiktigt i ansiktet och smörjde in honom med hudlotion. Han verkade trivas med det, även om han inte sa något. Men han log lite när jag sa att jag lekte skönhetssalong med honom.
På lördagen var han som en helt annan människa. Pratade, kunde sitt personnummer och tyckte att hon af Ugglas är manisk. Jag köpte lite olika smoothies och chokladdrycker åt honom, eftersom han ratar näringsdrycken de ger honom. Han drack massor och piggade liksom på sig mer och mer.
I söndags eftermiddag kom jag hem, och efter det blev jag sjuk. Det var inte bara vårallergi. Det var även feber och ont i hela kroppen. Idag har jag haft uppåt 39 grader och fick ställa in allt mitt resande den här veckan. Istället sitter jag här hemma och hostar så att det känns som om lungorna är på väg ut.
Jag försöker ordna en flytt av min pappa. Vi får se hur det går.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Krya på dig! Går någon elak vårinfluensa med hög feber. Jag har haft det och ena sonen hade en värre variant .



Tänk vad lite mänsklig kontakt och närhet kan göra underverk!.....En kompis till mig fick sin mamma från ett annat nordiskt land till Stockholm så du borde verkligen kunna få till en flytt av din pappa

2009-04-29 @ 07:19:07
Postat av: Peter Midas

Våren är en farlig tid, vinden blåser dig vart den vill. Vad bryr sig en vind om förbud?



Krya på dig, hoppas att du snart är lika glad som vanligt!



Vart hade du tänkt flytta din pappa?

Postat av: LillaNisse

Vilken tur att det vände med din pappa, vi hade ett litet tillbud med pappa också för någon vecka sedan, men nu är han väl okey igen...

Krya på dig

Kram

2009-04-30 @ 18:03:25
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback