Head picture

Fredagstystnad

De flesta har gått hem. Och snart ska jag bege mig till flygplatsen. Ikväll ska vi umgås med Sonen och Svärdotterm. Det ska bli trevligt. Vi har inte träffats på ett tag nu. De vet inget om den senaste tidens händelser, och det är lika bra det.
Jag har inte berättat för någon mer än de jag var tvungen att berätta för.
Vissa saker känns som om det är bäst att försöka glömma. En kollega till Maken brukade alltid säga: "Skit ska spolas ner - inte analyseras"
Han kanske har rätt till viss del. Men ibland måste man analysera också. Annars kanske man inte får veta grundproblematiken.
Idag har jag stött på Den Andre två gånger. Han har rakat av sig skägget, och såg genast fem år yngre ut. Det gör ont att se honom. Ingen har skadat mig mer än vad han har gjort.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hoppas du får en lugn helg ....tycker inte sonen behöver veta vad som hänt dig, du är ju alla fall mamma!

2009-02-20 @ 17:18:06
Postat av: Anonym

Hoppas du får en lugn helg ....tycker inte sonen behöver veta vad som hänt dig, du är ju alla fall mamma!

2009-02-20 @ 17:56:34
Postat av: LillaNisse

Hoppas att du får en skön helg då och att ni får det trevligt...

Kram

Postat av: Oxido

Jag tror inte det kommer bli bra för dig förrän du byter arbetsmiljö. Om du inte bestämmer dig för att anmäla honom för något så att du blir av med honom omkring dig så kommer han att vara kvar i din närmiljö på jobbet. Eftersom du inte verkar vara på väg att göra något åt att han är där, kommer han och hans psykfall till kvinna bara att göra att du mår dåligt. Jag säger, miljöombyte!

2009-02-24 @ 16:16:39

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback