Head picture

Så trött, så tråkigt

Jag sov gott i natt, och var hyfsat tidigt på jobbet. Klockan 10 skulle jag gå och klippa mig. Det tog ungefär 45 minuter. Efteråt var jag så trött, att jag kände mig helt tvungen att gå hem och lägga mig. Jag sov i mer än en timme och hade all möda i världen att ta mig upp och iväg till jobbet igen. På vägen tillbaka köpte jag mat, och tog en snabblunch för att kompensera min frånvaro. Man skulle kunna tro att jag har varit pigg och utvilad nu på eftermiddagen, men det kan man inte säga.
Varför blir jag så trött? Det måste vara något fel på mig. Jag har jättesvårt att motivera mig på jobbet också. Allt som jag ska ta mig för, som normalt inte brukar vara svårt eller ta emot, känns som stora, nästan oöverstigliga företag att ta i itu med. Det känns inte roligt. Ingenting känns riktigt roligt.
Kanske skulle jag vara piggare om jag kände lite mer glädje i tillvaron.

Kommentarer
Postat av: Velfia

Har en likadan period just nu. Allt känns som berg. Nästan oöverstigligt. Men jag håller mig flytande - i den form att jag tar mig upp från sängen (knappt vissa dagar), försöker motivera mig till jobb och sen slänger mig i soffan.



Men en postiv tanke - allt kan ju bara bli bätte. Du FÅR lova o känna så. Din kropp behöver vila. Den gör det i form av att du känner dig trött. Varningssignal. Kroppen säger ifrån. Ta ett lite lugnare tempo ngn vecka eller två och unna dig saker DU tycker om!


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback