Head picture

Fel trosor- kostnad 490 kr

Jag har kommit välbehållen hem, och sitter nu i soffan, med hunden fridfullt sovande under mina ben. Dagens inköpta ostar har avnjutits tillsammans med ett glas rött, och det är alldeles lugnt och skönt. Maken ligger i den andra soffan och verkar må väldigt bra, han också.
Det är verkligen en stor kontrast till hur det var för bara ett litet tag sedan, när jag skulle lämna kontoret i stora Staden. Plötsligt insåg jag att det är nya tider nu under sommaren. Jag fick väldigt bråttom. Jag hade sex minuter tills tåget skulle gå. Det hade inte varit något problem i normala fall.
Har du sett Wallace och hans hund Gromit i filmen "Wrong Trousers"? Den är bra. Riktigt kul med den kriminella pingvinen som flyttar in och tar över.
Jag packade ner min dator, tog ut osten ur kylskåpet och sprang ut i storstadsvimlet. Jag sprang fort, som jag brukar, ända tills jag kände att jag höll på att tappa mina trosor. Jag hade, dagen till ära, valt ett par sömlösa, släta och ytterst mjuka trosor som sitter som en andra hud och inte syns under ens den mest avslöjande klänning. Enda nackdelen med dessa trosor upptäckte jag idag: Man kan inte springa med dem, för då ramlar de ofelbart ner till knäna. Inte bra. Jag fick börja gå återhållet med en hand diskret placerad på övre delen av låret för att hindra ytterligare förfall.
Alltså hann jag inte till tåget. Fick istället hetsa en taxichaufför att köra väldigt fort till flyget samtidigt som jag ringde till flyget och försökte övertala dem att inte stänga gaten innan jag kommit fram.
Jag kom med. Men det kostade 490 kronor. Min tröst är att det finns erfarenheter som är mer dyrköpta än denna. Och det slutade bra i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jobbigt läge av matchen. Nästa gång för du väl ha hängslen med dig ;)

Postat av: Doc

Alltså, vad har man trosor till egentligen? Det är väl bara att sparka av dem och springa på.

2009-07-23 @ 11:19:42
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

Kanske skulle vara troslös istället?

Troslös, förresten är det detsamma som att vara ateist?

Kram

2009-07-23 @ 11:38:34
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Anima Mea

Se hur det gått för dem som är kända för troslöshet: Britney Spears, Paris Hilton etc. Inte vill man hamna i samma kategori som dessa? No way!

2009-07-23 @ 12:52:36
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Tricky

hahaha...ser det framför mig.

Och även om troslös funkar så är det väl just momentet när man tar av sig dem mitt bland allt folk som kan kännas lite jobbigt kanske...inte riktigt så enkelt som att ta skorna i handen och springa så där charmigt som de gör på film.



Har haft flera såna incidenter med stay-ups som plötsligt bestämt sig för att inte vara just stay-ups längre utan bara ramla ner över foten...har också gått och sprungit med en hand tryckt en bit över knät, ser väldigt märkligt ut, lite halvt framåtlutad ställning som verkligen drar blickarna till sig.

2009-07-23 @ 13:18:32
URL: http://tricky-pretty.blogspot.com/
Postat av: Daniel

ajajaj dom som fel underbyxor har

han får gå med rumpan bar.



Du skriver bra. Min respekt. Ny följare.

2009-07-23 @ 13:46:05
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Peter Midas

Sicken tur att man alltid är ute i tid. Och inte har långkalsippor.

2009-07-24 @ 10:36:07
URL: http://trepojkar.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback