Head picture

Massa regn

Det har regnat en hel del. Det behövdes för gräsmattorna var alldeles torra och gula. Det är på tiden att få lite gjort inomhus också. Det blir gärna eftersatt när man är ute från morgon till kväll. Men nu har jag städat noggrant i skåpen i köket, och idag ska jag ta itu med badrummet.
Samtidigt lyssnar jag på Fritiof Nilsson Piratens bok, Bock i örtagård. Den är både intressant och rolig. Han skriver minst sagt mustigt, och det är en livlig skildring av hur folk hade det på den tiden (tidigt 30-tal). Och det var inte alls lika färglöst och stelt, som man kan tro om man tittar på fotografier från den tiden...

Nu ska jag äta brunch.

Kommentarer
Postat av: Tricky

Det är superhärligt att lyssna på en bok och samtidigt plocka och fixa, det ska jag göra i morgon när jag ska packa upp efter två veckors semester.

Postat av: LillaNisse

Visst är det rätt så trivsamt att kunna lyssna på en bok när man gör en massa annat som inte är så roligt...

Kram

2009-07-20 @ 12:12:01
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback