Head picture

Facebook

Jag har varit näst intill fanatisk Facebook-motståndare, men har nu fallit för det intensiva grupptrycket och skrivit in mig. Det känns lite som ett nederlag, men det gick inte att stå emot pressen från släkt och vänner längre.
Nu sitter jag där och Gillar folks status och Kommenterar vad folk har för sig. Lite kul är det faktiskt. Plus att jag har chattat med folk som jag tappat kontakten med, men som jag egentligen har haft mycket kul ihop med.
Det blir nog lite mindre krut på bloggen och mer krut på Facebook i framtiden, är jag rädd. Men det kanske bara är bra. Det känns som om bloggen fyllt ett viktigt syfte under en lång period, men det mesta av det syftet ligger bakom mig nu. Jag har inte alls samma behov av att skriva av mig, för det händer inte så mycket jobbiga saker längre. Och det jobbiga som händer nu, har jag nära och kära som jag kan ventilera det med.
Det kanske är en naturlig förändring, lite som att Doc "kom ut" med en ny avanonymiserad blogg, eller att Papamac blev Magnus Sjödin med hela världen. Ankan, som jag följde under lång tid, valde att lägga ner helt. Ja, det finns flera exempel på att bloggar fyller olika syften, och används på specifika sätt under vissa skeden in livet. Ingenting är statiskt.
Det är en del av tjusningen med att leva; att ingenting är statiskt.
Jag är mycket lyckligare nu än jag varit på länge, och det känns som om Maken och jag har ett väldigt bra liv tillsammans, bättre än någonsin. Jag vill vårda det.

Det är först nu, efter så många år och vedermödor, som jag kan säga till honom: "Jag älskar dig", och känna att jag menar det med hela hjärtat. Och det känns så skönt.


Kommentarer
Postat av: Velfia

Åh vad härligt att höra att ditt liv känns skönt, tryggtr och harmoniskt. Jag njuter när jag läser dina rader - dem är skrivna med kärlek.



men du...?! Du tänker väl inte sl

Postat av: Velfia

du tänker väl inte sluta blogga?

2009-06-20 @ 17:03:00
URL: http://velfiasvardag.blogg.se/
Postat av: Magnus

Bloggen är en bra terapeut, men den är inte bäst. Det är att ha chansen att ventilera ansikte mot ansikte. Om bloggen sinar hoppas jag att du söker upp mig på fejjan.

2009-06-20 @ 18:34:27
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Anima Mea

Nej, jag tänker inte sluta blogga. Inte ännu i alla fall. Men jag tror att den kommer att ändra karaktär. Kanske väljer jag att avsluta den och "komma ut". Vi får se. Jag ska fundera över det.

2009-06-20 @ 20:04:25
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Peter Midas

Jag kan inte bli din vän på Facebook!

2009-06-20 @ 20:48:55
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Velfia

Du är så välkommen att "komma ut" - bli offentlig. Det är trots allt roligast med en personlig blogg med kanske lite bilder osv. Jag ska bli bättre på det tänkte jag i alla fall

2009-06-21 @ 08:01:44
URL: http://velfiasvardag.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback