Head picture

Gråter

Jag vet inte vad det är med mig. Jag brukar sällan gråta, men det stämmer inte nu. Jag gråter för allt och ingenting. Jag gråter när jag ser nyheterna, för att det är så mycket elände. Jag gråter när jag ser filmer, fast de inte ens är särskilt sorgliga. Jag sitter här i trädgården, på altanen, medan fåglarna kvittrar och ingenting är särskilt fel, och gråter. Jag kan liksom inte hejda det. Det är precis som om det är något som måste komma ut, fast jag inte förstår vad det är.
Det har hållit på ända sedan i lördags.

Kommentarer
Postat av: Doc

Gråt! Varför ska man försöka stänga tårarna inne? Jag tror gråt har ett syfte. Släpps loss det så känns det nog bättre sedan.

Postat av: Velfia

Du har mkt att ta igen så låt gråten komma. Acceptera att du din kropp behöver få ut all smärta, ilska, sorg osv. ALLT - kommer ut med tårarna.



När tårarna är slut kommer det kännas en aningen bättre. Jag tänker på dig

2009-06-08 @ 16:46:15
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: Velfia

Läste om din hund när du tar på dig bodybutter med jordgubben (har också det) .. haha... vilken skön hund ;)

2009-06-08 @ 18:28:57
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: Peter Midas

Man har väl mer eller mer känslosamma perioder. Någonting ligger och trycker och vill ut som Velfia skriver. Jag känner igen det! På ICA här på ön i lördags kom en kvinna i 25-30 åren in med ett litet knyte på armen. En flicka på 14 dagar, som var så förtvivlat söt. Att se detta barn var en rent andlig upplevelse, Guds bevis på sin existens. Jag blev så gripen att jag var tvungen att lämna butiken och gå hem igen. Gråt, gråt gråt.



2009-06-08 @ 21:50:03
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Nettan

Det är inte så konstigt att du gråter, du har en tuff tid bakom dig och det har hänt en hel del...

Låt tårarna komma, efteråt känns det ofta befriande!



KRAM

2009-06-09 @ 19:28:15
URL: http://nettans.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback