Head picture

Presentation och Paasilinna

Idag har jag jobbat klart min presentation. Bleken tyckte den blev bra, även om han hade en del synpunkter, men det har han alltid. Och det är väl bra med konstruktiv kritik.
De har gjort om programmet lite. Det visade sig att Den Andre ska prata precis innan mig. Ja, det är väl skit samma. Jag har inte stött på honom sedan han var på förhör, men jag hörde hans röst i korridoren idag, och klack liksom till i mig av någonting. Jag tror det var rädsla.
Det är fint väder i kväll. Det skulle vara skönt att gå en promenad och få lite luft. Jag tror jag gör det, även om det är lite trist att göra det ensam. Men jobbar man så här sent och inte planerar någonting, får man skylla sig själv.
Lite mat borde jag fixa mig också. Jag har varit ganska ordentlig den senaste tiden. Ätit frukost varje dag, ordentlig lunch och riktig mat när jag kommer hem. Jag har faktiskt gått ner några kilo bara på att bli lite mer ordentlig.
Jag har börjat lyssna på en ny bok. Den är skriven av Arto Paasilinna och heter Världens bästa by. Nu har jag kommit till tredje cd.n och jag tycker han skriver väldigt kul. Dessutom gillar jag inläsningen med den där sjungande finlandssvenskan.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Låter bra, synd att du behövde promenera ensam..... Paasilinna är ju enormt häftig i sin fabulering. Jag har läst allt som publicerats på svenska som jag kommit över. Läste nyligen om Harens år, en otrolig skröna. En annan favorit är Livet är kort, Rytkenen är lång. Toppen! En gemensam sak är ju att det oftast handlar om någon som bara får nog och nästan bryter ihop, tar sina pengar och bara går ut genom dörren för att eventuellt komma tillbaka om 2 år eller så. När jag läser hör jag min inre röst på finlandssvenska, det krävs som krydda!


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback