Head picture

Söndag vid 9-tiden

Det är afton och solens strålar silar genom lövverket och in i trädgården. Fåglarna verkar som om de tror att sommaren har kommit på allvar nu, av kvittret att döma. Själv känner jag mig luttrat skeptisk.
Men idag har varit en underbar dag. Vi avslutade den just med goda ostar, vitt vin  och färska jordgubbar.
I morgon bitti ska jag med fakirplanet till Staden. Sedan måste jag avstå från hemmets lugna vrå ända till på torsdag eftermiddag. Ibland undrar jag om min lön verkligen är kompensation nog, med tanke på att jag måste byta saltmättade, friska brisar från havet mot avgaser och trafikbuller. Det förkortar säkert min beräknade livslängd med flera år. Fast så känner jag det nu. När jag varit hemma ett tag, kliar det i hela mig att komma iväg. Så är det att vara en rastlös själ.
Om det blir fint väder i veckan, ska jag sluta jobbet tidigt och ta min rutiga picknick-filt med mig ut i närmsta park för att suga i mig allt jag kan få av sol och värme. Jag känner att jag behöver det. Det har varit för lite värme.
Jag ska dessutom köpa en ny bikini.
Där jag var förra veckan, hade inte ens snön smält. Hur står de ut?

Nu ska jag försöka samla ihop det jag ska ha med mig i morgon bitti. Det brukar vara tillräcklig panik ändå för at hinna.


Kommentarer
Postat av: Velfia

Ja - åldern försvinner inne i cyberrymden. Men jag har tänkt en del ang. åldern. Det är bara en siffra, som inte säger så mkt om personen eller vart man befinner sig. Jag har alltid varit "vuxen" av mig eftersom jag flyttade hemifrån när jag var 16 år. Men visst är det konstigt - känns det konstigt o läsa min blogg när du vet hur gammal jag är? ;)

Postat av: Mimmi

Visst behöver vi värme. Häromdagen får en tanke genom huvudet - är det så här sommaren är! Ja i regnet och kylan hade jag glömt bort det!

2009-06-23 @ 07:53:56

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback