Head picture

Tillbaka hemma

Dagen har förflutit utan några obehagliga sammanstötningar med Den Andre. Jag undrar hur det har gått för honom med förhöret. Jag tror inte han har varit på jobbet alls idag. Kan liksom inte låta bli att undra hur han känner det innerst inne.
Själv har jag kommit hem till en soligare tillvaro än i Staden. Det är visserligen kallt här också, men varmare än där i alla fall. Jag har frusit som en stucken gris hela veckan.
Maken håller på och gör rent trädäcket runt huset med skurmaskin. Det blir lite pålagringar på vintern, som känns sköna att få bort. Nu ska jag laga lite god mat och sedan ska vi nog kolla på någon film.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Man vet aldrig av andra tänker. Var och en har ju sin horisont och han kanske har en helt annan bild av sakernas tillstånd än du har. Om inte annat så har han nog skaffat sig det som en ren försvarsmekanism. Saker och ting kan gå väldigt fel och jag måste erkänna att jag också tavlat mig på kärlekens område, dock helt utan osämja eller kränkningar. När jag tänker på det får jag obehagskänslor och skäms för min bristande självkontroll. Men respekten finns alltid där.



Vi tittade också på film, Rosa Pantern. Barnen tjöt av skratt!


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback