Head picture

Över het miss brukar för troende

En gång i tiden fanns en förening mot särskrivningar som jag var medlem i. Websidan finns kvar,men uppdateras inte längre. Det finns en del roliga exempel på särskrivningar där, typ "Billiga barn cyklar" eller "Kassa personal sökes" eller "Kalv lever med kul potatis". Det kan bli väldigt fel. Jag kan skratta mig fördärvad över sådana skrivningar, men så är jag också lite av språkpolis.
Idag är Maken på jobbet och jag njuter av en stilla hemmadag. I kväll ska vi åka till Sonen och Svärdottern och stanna där tills i morgon. Det ska bli trevligt att hälsa på dem.
Min pappa har det rätt trist. Nu har de sagt att de ska kapa det andra benet också. Han måste avliva katten, för han kommer inte till något boende inom överskådlig tid. Jag ska försöka hälsa på honom nästa helg. Jag kommer att vara i Staden på fredagen, och då kan jag försöka få tag på en bil och köra de 22 milen till honom på lördagen.
Det känns som om han kanske inte lever så länge till.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Särskrivningar är kul. Skum tomte, ljus hårig flicka...;)

Postat av: LillaNisse

Tråkigt med din pappa, hoppas att det går bra och att han inte tycker det är alltför hemskt...

kram

2009-03-07 @ 23:48:14
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trist med din pappa... men varför avliva katten? Katthem? Pensionat?

2009-03-08 @ 10:43:00
Postat av: Anima Mea

Katten är nitton år och har slutat äta i sin ensamhet. Jag tror inte att den klarar att flytta på sig.

2009-03-08 @ 12:25:17
URL: http://animamea-blogg.se
Postat av: Raggoparden

Såg faktiskt en ny fräsch på Claes Ohlsson häromdan.

Påsk lämmor.

Alltså,avstavat, på två rader, utan bindestreck. Eg ingen särskrivning , men kul ändå. Hur ser en lämma ut?

Svårt att kommentera när du blandar allvarligt och roligt, ju.. Men hälsa på din pappa.

2009-03-10 @ 12:25:08
URL: http://raggoparden.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback