Head picture

Polisanmälan

Nu kan jag skriva öppet om att jag faktiskt har gjort polisanmälan mot Den Andre. Jag vågade inte det förut, eftersom jag inte visste om, eller när han skulle leta reda på min blogg.
Jag tror inte att anmälan kommer att leda till något annat än att det läggs ner. Så är det i de flesta fall, och särskilt när det bara står ord mot ord. Men det kändes viktigt för mig att markera att jag inte tolererar hans beteeende.
Han visste så väl att jag absolut inte ville detta, och ändå utnyttjade han att jag inte hade varken sinnesnärvaro eller fysisk förmåga att ta mig därifrån.
Hur som helst, är det väldigt jobbigt att gå och vänta på att bomben ska slå ner -  Den Andre vet inget, eller har  i alla fall inte förstått att jag anmält honom. men när han får reda på det kommer det att bli väldigt svårt på jobbet. Det kan ta åtta veckor tills de fått svar från lab. Om de hittar spår som styrker min berättelse, kommer de att hålla förhör med Den Andre. Han kommer naturligtvis att hävda att jag var med på det osv. Det finns inget annat att förvänta, och då kommer ord att stå mot ord och undersökningen läggs ner. Men förhoppningsvis kan det få honom att tänka till, i alla fall. Och han kommer helt säkert att låta mig vara.
Jag har berättat allt för Bleken, och känner att jag har stöd från honom.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Det kan vara så att han måste kunna bevisa att du var med på det, dvs. att han har bevisbördan. Indicier kan ju vara att du lånat hans nyckel och gått hem till honom, men lagstiftningen är mycket hård. Det skall finnas ett uttalat samtycke för att det INTE skall betraktas som våldtäkt. Regeln är att det alltid är våldtäkt om man inte är i kontroll över situationen på grund av alkohol eller andra droger.



Skall man köra ett one-night-stand måste man ha sällskap av Notarius publicus och tre opartiska vittnen, samt ett skrivet avtal i 8 ex... Jag avundas inte din situation, men bra att du berättade för Bleken!



CU

Postat av: Mimmi



Eftersom du berättat det för Bleken så ligger du på plus där.

Men i inläggen från episoden så har jag förstått att du anmälde då.



Kanske är detta ett steg för dig att starta om

2009-03-17 @ 07:27:24
Postat av: LillaNisse

Även om det inte leder till något så har du ju i alla fall markerat att du inte bara låter det att ske och försöker att glömma/förtränga det. Det måste väl kännas bra att du känner att du har stöd från Bleken?

Kram

2009-03-18 @ 20:46:42
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Doc

Sådär, då hittade jag hit med lösen och allt. Tack för förtroendet.

Du har säkert rätt i att anmälan inte leder någonstans, men en markering är det.

2009-03-18 @ 22:46:24
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback