Head picture

Dags att packa väskan

Det börjar dra ihop sig till arbetsvecka och jag ska flyga till Staden i morgon bitti. Jag fattar inte att jag ska tycka att det är så jobbigt att packa. Ändå har jag rationealiserat det så mycket som bara är möjligt. jag har till exempel en hel uppsättning hygien- hår- och sminkartiklar där, så jag behöver inte packa någon necessär. Men ändå. De tär verkligen pest att packa.
Det har till och med hänt att jag har förträngt det helt och hållet. Att packa alltså. En morgon när jag skulle kasta mig iväg och säger hejdå till Maken, tittar han förbryllat på mig och säger: "Ska du inte ha någon resväska med dig?" Då hade jag glömt att packa. Jag hade naturligtvis med mig datorn, almanackan, telefonen, nycklar till lägenheten, alla passerkort och plånboken... men kläder...?
Jag fick slita fram en väska och kasta ner lite på känn och sedan fick jag köra ännu fortare än jag normalt brukar, och då blev det väldigt fort. Jag brukar inte ha så stora mariginaler.
Men det var faktiskt rätt länge sedan jag missade ett flyg. Jag har försökt skärpa mig lite.
Ja, jag får väl gå och packa då....

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback