Head picture

Jag ringde

Hela dagen igår och idag har jag mått infernaliskt dåligt och känt mig skrämmande nere. Det var när jag såg honom på jobbet igår och inte pratade med honom som allting liksom rasade.
Sedan skickade jag sms och det gjorde inte att jag mådde bättre precis.
Idag var jag ute och promenerade i kallblåsten. Tårarna rann oavbrutet av sig självt så jag behövde inte ens gråta.
Jag ringde honom.
Så fort han svarade var det precis som om allt det upprivna, taggiga och onda i mitt inre bara slätades ut och det kändes alldeles mjukt och skönt igen. Visst är det konstigt?
Efter att jag pratade med honom har jag mått mycket bättre, trots att inget i sak egentligen förändrats. Jag önskar att någon psykolog kunde förklara det är för mig.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Vännen. Sitter i biblioteket och läser lite gammalt ur din blogg. Jag försöker förstå. Kanske är jag något på spåret. Jag kände precis lika med fröken G. Ville veta om hon var arg eller ledsen eller bara veta. Ovetandet är inte kul. Senast idag, 22 mars 2009 ville jag ringa henne bara för att riskera en utskällning, eller ett neutralt samtal, bara jag vet var jag har henne. Tystnaden kan vara förfärlig!


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback