Head picture

Verkligen dött

Jag hade tänkt åka ut på stan och kolla kommersen idag, men vädret inbjuder endast till att stanna på andra sidan av fönsterrutan. Det är verkligen för trist. Men ganska skönt samtidigt. Det kan vara ganska tröttsamt att gå i affärer.
Nu ska jag vara hemma oh tvätta, skriva och läsa. Elda lite, förstås. Jag kan rentav packa i god tid, så jag slipper fara runt som ett torrt skinn i morgon bitti och nästan missa flyget, som jag alltid gör.
Jag har den mest i särklass morgontrötta hund man kan tänka sig. Efter att vi hade gått upp och ätit frukost, gick jag in till henne i sovrummet och försökte få kontakt. Hon sover på en kudde nedanför min säng, med min fleecetröja som täcke, för vi har rätt kallt i sovrummet. Hon gäspade två gånger, varpå hon gosade ner sig i kudden igen och somnade om med en tass över nosen, som indikerade "stör ej".
Mitt andra väckningsförsök, när klockan närmade sig tio, resulterade i att hon sträckte på sig och stapplade iväg till fårskinnsfällen i vardagsrummet där hon genast somnade om igen. Om jag låter henne vara nu, kommer hon säkert att sova tills hon absolut måste kissa, och det kan bli framåt ett-tiden.
Om hunden känner det så, en sådan här dag, kanske det inte är så konstigt om jag också tycker att det är lite dött.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Undrar varför ett liv som är tufft och jobbigt kallas hundliv...

Postat av: Mimmi

När jag läste Magnus kommentar kom jag osökt att tänka på Beatles " Hard days night and I'm working like a dog".för visst är texten så...

Min vovve märker inte om det regnar eller inte, hon gillar inte värme och är det 20 grader kallt då blir bara extra fart!

Annars så regnar det o regnar det! Fast om man tänker positivt så behöver man inte skotta regn!

2007-12-10 @ 07:59:25
URL: http://mymim.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback