Head picture

Utforska omgivningen

Idag var vi för första gången inne på riktigt i tätorten i vår nya hemkommun. Vi tog med oss cyklarna och upptäckte väsentligheter som var systemet, biblioteket, apoteket och vårdcentralen ligger. Maken skaffade lånekort på Bibban (Jag är inte betrodd, eftersom jag under flera år försörjt Göteborgs kommuns bokbestånd med mina förseningsavgifter). Vi lånade travar (jag stod för travarna medan maken är mer behärskad) med böcker, ljudböcker och film. De har en smart mediajukebox, där man kan stoppa in sitt usb-minne och ladda ner talböcker mm. Den ska vi testa nästa gång.
Vi åt lunch på en uteservering, cyklade en sväng och tog en glass på en annan uteservering nere vid hamnen, cyklade en sväng igen. Sedan for vi hem. Det var en trevlig utflykt.
Nu har jag suttit på verandan och läst i kvällssolen medan Maken legat i hängmattan och sovit.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback