Head picture

Inte ens nåt "oskyldigt"

Jag inser att jag måste vara oerhört konsekvent med Den Andre. Han kommer att försöka bryta ner mig om han får minsta lilla möjlighet. Idag sa jag till honom igen att han inte får komma med förslag om att vi ska göra saker tillsammans. Inte ens så "oskyldiga" saker som att äta tillsammans i Staden eller åka motorcykel. Han får absolut inte komma med sexuella anspelningar, som han gjort en hel del. Jag orkar helt enkelt inte med det och jag tycker det visar brist på respekt.
Idag sa han att orsaken till att han hållit fast vid Den Andra Kvinnan så länge var att de har bra sex, men att de är så olika att ett liv tillsammans inte skulle fungera. Han sa att han inte kan prata med henne som han kan med mig. Hon går alltid i försvarsställning och blir aggressiv. (Jo, tjena, det har jag märkt av de få samtal jag har haft med henne. Rabiat, skulle jag vilja säga.) Jag tror att han sockrar mig nu med att säga sådana saker för att han tror att jag ska mjukna igen.
Han är väldigt skicklig på att göra det så där så att det verkar omedvetet, men jag känner igen taktiken, och den här gången kan ingenting få mig att gå på det.


Kommentarer
Postat av: Ankan

Bra tänkt! Keep on doing! Kram


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback