Head picture

Klippa klor - ett trauma

Alla ni som har hund: Hur gör ni för att klippa klorna på era jyckar?
Jag drar mig i det längsta för att göra det på vår lilla terrier. Men nu på senaste tiden har grannarna börjat klaga på att hon rivs när hon hälsar på dem. Liten hund som hoppar på bara, shortsklädda ben med långa klor är inte bekvämt.
För att klippa klorna måste Maken hålla fast henne allt han orkar medan jag klipper så fort jag kan. Samtidigt ylar hunden ungefär som om vi torterar henne med rödglödgat järn. Det hörs i hela kvarteret. Vi tar paus efter en tass, för att hämta oss. Hunden får beröm och godis och vi känner oss som skurkar. Hon tycker att vi är det, också¨.Hon rycker till sig godiset och gömmer sig bakom någon buske i trädgården längst bort och vill absolut inte ha med oss att göra.
När vi hämtat oss lite är det dags för nästa tass. Det är så pass ansträngande att vi struntar i baktassarna.
Fattar ni?

Kommentarer
Postat av: IE

Fattar precis vad du menar, jag har ochså en terrier som gör lika. Intressant blogg du har, känner igen mig i en hel del.

2007-06-12 @ 14:45:05

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback