Head picture

Min extrafamilj har utökats

Hos Mamman och Dottern funkar det fortfarande bra, fast familjen har utökats med Pappan de senaste veckorna. Han skulle ha åkt tillbaka redan, och tagit Dottern med sig, men det blev förkjutet på grund av hans besvär efter en liten operation som han gått igenom. Besvären ska väl helst vara någorlunda under kontroll innan man flyger iväg till Dubai och liknande länder på semester.
Igår kväll hade vi riktig myskväll hela familjen. Vi såg på Morden i Midsummer och åt lite kurdiskt godis gjort på någon sorts kåda, med pistagenötter i. Det var gott. Det smakade lite svagt av ingefära och kryddnejlika och var segt och tuggvänligt. Mamman bjöd på en whiskey.
Innan jag somnade ringde jag Maken. Jag vill inte att han ska oroa sig för mig.
Jag har inte hört ett ljud från Den Andre, och det känns rätt bra, faktiskt. Förut kunde jag känna en sorts saknad, men jag märker att det försvinner mer och mer.
Nu är det väl mest att jag tycker synd om honom, för att han förstört sitt liv. Men jag hade varit i exakt samma situation om inte Maken varit så oerhört förlåtande och tålig. 

Kommentarer
Postat av: Ankan

Tittar in här titt som tätt. Tycker du skriver bra! F.ö. så är din bakgrundsbild så himla läcker. Kram


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback