Head picture

Bakslag

I torsdags hade vi det första riktigt jobbiga grälet sedan allting kom upp på bordet.
Det gjorde att jag fick panikkänslor och kände väldigt starkt att jag absolut inte kan fortsätta att vara gift med honom. Hela den otrevliga sidan av honom som gjort att jag fjärmat mig, kom tillbaka i full styrka. Hans allra värsta oresonliga och hotfulla sida kom fram och jag kände mig rädd. Han bet mig i kinden och jag trodde att han skulle fortsätta och slå mig. När jag höll upp händerna som skydd för ansiktet, frågade han varför. Tror du att jag ska slå dig? frågade han. Jag tror inte ens han förstår hur hotfullt han agerar.

När jag sa att jag trodde att det inte var någon mening att fortsätta, och att det inte kulle kunna fungera, blev han vansining, tog tag i armarna på mig och släpade mig genom hela lägenheten och ut i trappuppgången. Han stängde dörren och låste, och där satt  jag. Hunden satt bredvid mig och undrade säkert vad det var frågan om.

Efter en stund kom han tillbka och släppte in mig. Han sa att han ångrade sig och insåg att det hade blivit väldigt fel. Jag kände att jag hade bestämt mig för att lämna honom, och började bädda åt mig i gästrummet. Han gav sig inte utan övertalade mig att sova i sovrummet. Jag gick med på det mest för att få slut på diskussionen. Jag kände att jag inte orkade mer.

Dagen efter pratade vi om det, och han har bett om förlåtelse hur många gånger som helst. Jag har sagt till honom att jag känner mig misshandlad även om han inte direkt har misshandlat mig fysiskt. Jag har sagt att det ingår i beteendet att ångra sig och be om förlåtelse efteråt, och vara snäll och gullig tills det händer nästa gång. Han måste förstå att jag inte kan känna förtroende för honom. Hur kan jag lita på att det inte ska bli så här igen?

Han säger till sitt försvar att vi båda levt under stark press de sista månaderna, och att det här var ett tillfälligt bakslag. Han vill att vi ska köpa hus tillsammans och starta om på nytt. Han vet att jag drömt om ett eget hus i hur många år som helst, men han har aldrig velat förut. Jag länner det som om det är ett sätt att hålla kvar mig.

Han är borta över helgen och kommer tillbaka på söndag eftermiddag. Under tiden tänker jag fundera över min situation.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Lita på din magkänsla. Lämna innan gränsen överskrids. Var rädd om dig!

Postat av: Dr S

Herregud! Nu är det ju ett tag sedan allt det här inträffade så goda råd är ingen idé att komma med. Men jag vet att spärrar man normalt har kan släppa under fel omständigheter. Det har det gjort för mig också. Men samtidigt är det ju ett tecken på att något är väldigt fel.

2007-05-28 @ 18:09:07
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se
Postat av: Dr S

Herregud! Nu är det ju ett tag sedan allt det här inträffade så goda råd är ingen idé att komma med. Men jag vet att spärrar man normalt har kan släppa under fel omständigheter. Det har det gjort för mig också. Men samtidigt är det ju ett tecken på att något är väldigt fel.

2007-05-28 @ 18:09:10
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback