Head picture

Instängd och utsläppt

Maken har köpt en segelbåt tillsammans med några andra. Ikväll blev han och en till instängda i hamnen. Grinden låses kl 22:00, och de var där tre minuter över. Kompisen bestämde sig för att sova över i båten. han hade sovsäck där, medan Maken krånglade sig ut genom ett hål och skulle sova över hos några vänner i närheten. Bilen blev kvar inne, och han hade redan missat sista tåget hem.
Jag tänkte att det kan vara en ny upplevelse att sova i nya huset ensam för första gången, att få njuta av tystnaden utan att använda öronproppar (jag måste alltid ha öronproppar på grund av Makens oerhört ljudliga sätt att andas på när han sover) och få vakna till ljudet av näktergalen i morgon bitti. Men precis när jag tänkt den tanken ringde Maken och sa att han var på väg hem. Han hade fått låna en bil.
Nåväl, jag behöver inte känna mig ensam då, i alla fall. Och jag behöver inte packa med mig en massa saker till honom i morgon bitti, så det har sina fördelar.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback