Head picture

Semester

Efter några dagars intensivt arbete i Utlandet, ska Maken och jag ha en veckas avkoppling i Grekland. Det ska bli riktigt skönt. Lite jobbigt att pallra sig upp och åka till flygplatsen nu på morgonen, speciellt med tanke på att jag landade med flyget vid 22-tiden igår kväll och inte var i säng förrän rätt sent.
Men det blir tid att sova sedan.

Det känns väldigt skönt att mitt senaste uppdrag är klart, och att det gick över förväntan bra. Jag hade spänt mig lite inför det, eftersom det var första gången för oss alla, och eftersom jag visste att förväntningarna var så höga. Nu kan jag riktigt pusta ut med vetskapen att alla inblandade blev nöjda och utfallet blev bra.

Vi var ett riktigt bra team. och det kändes roligt. När vi skulle flyga åt olika håll efter mellanlandningen, var det nästan svårt att skiljas. Vi satt kvar och snackade i baren så länge att de ropade efter mig och kollegan i högtalarna. Som tur var satt vi nära vår gate, så det gick snabbt att ta sig dit. (Det är fördelen med att ha checkat in bagage: De lämnar inte gärna kvar sådana passagerare, för då måste de rota fram bagaget också.). Hur som helst så var det andra som kom senare än oss, så det var inte så illa.

Nu sitter jag på flygplatsen (igen) och har just ätit frukost medan jag betat mig igenom de senaste dagarnas e-postskörd.  Det är hutlöst att det kostar 70 kr i timmen att vara uppkopplad via flygplatsen. Normalt har jag mitt eget 3G-kort som jag kan plugga in, men det blev kvar i den andra resväskan.

Maken har precis förlorat sin I-pod, så han har att göra med att leta efter den och göra polisanmälan. Det var lite smolk i bägaren. Alla våra talböcker som vi skulle lyssna på under resan får vi klara oss utan.

Nästa gång jag åker till Staden, blir inte förrän den 11 juni. Jag måste kontakta Mamman och Dottern så att de inte undrar var jag tagit vägen.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Ha en skön resa till Grekland. Fin blogg du har!!

Postat av: Dr S

Ha det så skönt!

2007-05-31 @ 21:39:57
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback