Head picture

Skaffat egen lya

Nu har jag bestämt mig för en liten lägenhet. Jag får den från 1 augusti. Den ligger tio minuters långsam promenad från jobbet. Jag vet det, för jag gick dit långsamt igår eftersom jag hade ganska gott om tid, och dessutom bagage att rulla med mig.
Det är en etta med fräscht badrum. De ska byta ut köket, lägga in nytt golv och måla om lägenheten innan jag flyttar in. De möblerar upp den, och jag kan använda de möbler jag vill, om jag vill ha in något eget. Resten kan ställas upp på vinden. Hyran är 6500. Det är faktiskt riktigt bra. Badrummet är så pass stort att man kan ställa in ett sittbadkar på tassar, om man vill. Det kommer jag nog att göra.
Värdparet verkade trevliga, men lite stimmiga. Han påminde otroligt mycket om Vanheden i Jönsson-ligan, och hans fru liknade Jessica Lange.
Min nuvarande värdinna är bortrest för tillfället, så jag får väl leverera nyheten nästa vecka när de kommit hem.
Det känns viktigt att försöka ordna lite livskvalitet när jag är här också, så att det inte känns så tungt att åka hit.


Kommentarer
Postat av: Jim

Egen boplats - frihet när den är som bäst, tycker jag.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback