Head picture

Avbrutna samtal

En sak som har blivit mycket vanligare och helt accepterat, nu i samband med att alla blivit så mobila i sina telefonvanor, är att samtal ideligen avbryts. Man blir så van att det händer att man bara ringer upp igen och fortsätter precis där man slutade. Lite tröttsamt är det ju ändå, tycker jag. Det är enormt tröttsamt att behöva upprepa fraserna "nu hör jag dig inte" eller "nu försvinner du för mig" eller "hallå, hör du mig nu?" precis innan samtalet bryts.
Ganska problematiskt kan det bli om man återupptar samtalet precis där man slutade, och det visade sig att någon helt annan oskyldig stackare hann ringa upp emellan. Det hände mig.
Jag hade lånat en bil som började ryka väldigt mycket, så jag var tvungen och stanna och gå ur bilen. Hunden kunde inte heller stanna kvar där inne. Det luktade förfärligt med bränt gummi och annat giftigt. Jag ringde Maken för att få lite support. Under tiden som jag stod där och gav larmrapport började hunden slåss med en annan hund som kom på trottoaren, så jag var tvungen att ingripa. Precis då bröts samtalet.
Det ringde igen, och jag fortsatte andfådd med en vilt sprattlande och morrande hund under ena armen: "Det blev slagsmål här, så jag fick fånga in henne. Det ryker lite mindre nu i alla fall, så det verkar inte som om det ska börja brinna. Jag körde ganska fort, men det kan väl inte bero på det...?" Paus
En tveksam röst sa i andra änden: "Har jag kommit till [Företaget]?" Jag fick genast samla ihop mig och försöka låta trovärdig, seriös och professionell. Det var min själ inte så enkelt.

Kommentarer
Postat av: MImmi

Hoppas det ordnade sig med bilen....och visst kan det alltid hända lite extra när man har en hund med sig!

Enl Feng Shui så gäller för november -
VILA och släppa taget? vila och förvalta det ni har och låt de nya projekten vänta en aning.

Inte så lätt men något att tänka på!

Postat av: Mimmi

Tack för din kommentar i min blogg vill bara säga att du har känsla för Feng shui i det du skrev....för enl Feng Shui så är våren en lämplig tid för att starta upp verksamhet, projekt eller företag. Att man utnyttjar
naturens växtkraft och energi. Feng shui sätter ord på det som är sunt förnuft.

2007-11-09 @ 14:18:03

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback