Head picture

Bryt - Vi tar om - Omtagning

Efter att lördagkvällen slutade så illa, hade jag inga förväntningar alls på livet när jag kravlade mig ur sängen på söndag morgon. Maken var som vanligt, lite tyst och purken som han kan vara när det är något som inte är helt bra. Jag kände att jag ville vänta tills han tog upp samtalet. Vi resonerade ganska lugnt och sansat, och det kändes riktigt bra. Han känner inte han får vara man i vår familj. Han tycker att jag kör mitt eget rejs och jobbet kommer alltid först. Jag kan förstå att han känner det så. Det blir en obalans mellan oss.
När vi hade haft vårt utredande samtal, stack vi ut och joggade tillsammans. Det kändes bra.
Sedan jobbade jag och gjorde det jag skulle och Maken fixade lite som han hade lovat en kompis att göra. Det blev en trots allt en trevlig söndag, mot all förmodan. Och vi har skjutit upp, eller lyckats avstyra vår separation ytterligare en gång.
Nu har jag åkt till Staden och ska vara här några dagar. Allting känns under kontroll. Just nu.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Kram!

Postat av: Mimmi

hoppas allt fortsätter under kontroll.....

2007-11-28 @ 18:42:01
URL: http://mymim.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback