Head picture

Calvados och mörk choklad

Nu är det visserligen torsdag, men det känns som fredag eftersom jag har kommit hem. Vi har ätit ryggbiff med grönsaker och nu sitter jag framför brasas och myser med calvados och mörk choklad. Strax ska maen och jag se på film.
Hunden är pigg och glad nu igen, och vill bråka och leka hela tiden. Hon älskar att agera målvakt. Jag sparkar bollen mot henne, och hon kastar sig med dödsförakt åt sidan för att ta den. Hon ser hemskt kul ut precis innan man sparkar, när hon är på helspänn, beredd på attack. Hon tar det för det mesta för hon är rusktigt snabb och har bra bollkoll. Det är faktiskt rolit att leka med henne.

I morgon ska jag jobba på hemmakontoret. Eller kanske hemma helt och hållet. Jag får se hur det känns i morgon bitti. Maken ska dammsuga huseet i morgon, och då kan det vara skönt att hålla sig borta...


Kommentarer
Postat av: mimmi

Blev det hemma eller hemmakontoret??
Själv skulle jag välja hemmakontoret om min man skulle städa, han blir alltid på så dåligt humör :-)
Ha en mysig fredagkväll!!


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback