Head picture

Gåslever och Cadillac

Igår kväll, fredag, när Maken hämtat upp mig från flyget, firade vi lite. Det var ingen speciell anledning, vi bara kände att det var dags. Vi åt gåslever tillsammans med ett vitt vin, som påminner om Sauterne, men det är från en fransk provins som heter Cadillac. Jag hade lagt upp det på stora, ovala, vita tallrikar på bästa restaurantsätt, med alla tillbehören artistiskt utlagda.
Efteråt, som varmrätt, hade vi ryggbiff med vitlökspotatis, sallad och en pepprig vinsås. Till det ett rött vin, förstås.
När vi lagt oss, låg vi och höll om varandra en stund, som vi brukar, och jag kände att jag hade en skön känsla i hjärtat. Jag tror att det kändes som ... ja, som kärlek, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tänk vad lite vin och gåslever kan göra ;)


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback