Head picture

Idag

Jag tycker att slogans för det mesta är löjliga och kassa, men Toyota har faktiskt lyckats bra med sin. För er som inte känner till den:

Today - Tomorrow - Toyota

Den känns rätt på något vis, med utgångspunkt från det de antagligen vill förmedla. Själv har jag aldrig ägt en Toyota och kommer nog inte att göra det heller, men deras slogan kan man inte slå dem på fingrarna för.

Annars har det varit en grå dag med möten, och inget särskilt kul. Jag har känt mig trött. Kanske tar dettrots allt lite på krafterna att flänga hit och dit. Fast igår hade jag i alla fall ingen rullväska med mig. Det har jag aldrig när jag bara flyger över dagen. Ska jag sova över måste jag ha rullväska med kläder, necessär osv. Om man sänkte kraven på hur man vill se ut, skulle man inte behöva ha med sig så mycket. Men då skulle folk tro att man var en man: Kort hår som inte stylas, bara kammas platt efter duschen, ingen make up, kläder som passar till samma sorts skor jämt, dvs byxor och kavaj alltid, neutrala färger som går att kombinera med allt, dvs grått och svart. Så skulle det bli. Verkligen skittråkigt. Jag funderar på att satsa på det i alla fall. Att bli maximalt tråkig. Och när man ändå har blivit så tråkig, är det ingen som lägger märke till hur man ser ut alls, så då kan man strunta i ombyte helt och hållet. Bara pula ner ett par rena trosor och en tandborste i portföljen, och that's it.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Elelr den mer negativa/cyniska:
Today Tomorrow Too late...

Postat av: Dr S

Ja jäklar vad du far omkring. Det är inte utan att jag undrar vad jobbar och vad din roll är.

2007-11-22 @ 00:46:36
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se
Postat av: Mimmi

apropå slogan så gillade jag den här 80-tal!

Kan nån kan Canon!

2007-11-22 @ 09:31:57
URL: http://mymim.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback