Head picture

Igår

Jag gick upp strax före fem, duschade, åt en hårdbrödmacka och fixade till mig. Sedan bar det av ut i vida världen. Nåja, i alla fall ut i Europa.
Efter att ha stressat för att hinna med, är det alltid lika frustrerande att behöva vänta på ett försenat flyg. En timme tog det att få ordning på radarn, eller vad det nu var som krånglade.
Träffade min fd chefs fd chef som skulle med samma flyg. Han håller på att trappa ner sin verksamhet i företaget nu, men har en del saker kvar att styra med. Han hade beställt taxi och vi skulle till samma adress, så det var rena vinsten.
Nu sitter jag på flygplatsen och väntar på att åka tillbaka igen. Jag har ätit en kycklingmacka med belgisk öl till. Gott.
Det är verkligen konstig ibland, livet. Jag kommer till ett möte med människor från hela Europa, varav jag har sett några få tidigare. Vi sitter och pratar en hel dag, och tror på något sätt att vi uträttar något. Kanske gör vi det, eller kanske inte. Sedan skiljs vi åt med orden "tills nästa gång". Det är märkligt. Vad är det som knyter oss samman? Vi råkar vara anställda av företag som sysslar med saker som är perifert besläktade med varandra, och därför drabbas vi av samma EU-lagstiftining.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback