Head picture

Jag visste det...

Igår var en ganska vanlig måndag. Iväg med flyget, in på kontoret, jobba, iväg med flyget, in på hotellet, sova.
Det var dock en intressant resa fram till hotellet. Som co-driver och kartläsare hade jag en obakad konsultstackare, som var helt kass på geografi. Vi körde fel hela tiden. Rätt väg, men fel håll, missade avfarter osv.
Vi kom fram till slut i alla fall och till och med tio minuter före kollegorna i den andra bilen.

Efter en öl i baren kröp alla till kojs för att vara pigga och nytra inför dagens långa möte.
Jag blev väckt av min telefon mitt i natten. Det var Den Andre. Jag hade sett honom tidigare under dagen, men bara hejat på honom i förbifarten. Han kom inte åt sin nyckel till lägenheten och undrade om jag hade en extra madrass... Klockan var 01:18. Jag var så nyvaken och trött att jag bara kom mig för att säga "nej". Han pratade lite till om hur det kom sig att han inte kom åt sin nyckel. Jag minns inte förklaringen. Jag sa: " Jag är i [staden utrikes}." Det är inte så lätt att veta var folk är nu för tiden med mobiler i varenda ficka. Han sa "ok, då får du fortsätta sova nu. Jag tar in på hotell." Det förvånar mig oerhört att han ens i sin vildaste fantasi kunde tro att det skulle vara ok att han sov hos mig. Men å andra sidan har jag väntat att det skulle komma. Jag var beredd. Han hade inte fått göra det även om jag faktiskt råkat vara i lägenheten. Stan är full av hotell.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Bravo! Du har tagit så många steg och blivit så mycket säkrare i dig själv. Grattis!

Postat av: Mimmi

Undra vad som hänt om du inte varit beredd och om du befunnit dig i staden!
Men vad jag förstått så är den Andra en psykopat, en trevlig sådan ja den typen man lätt faller för.

2007-11-06 @ 18:46:17
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Ankan

Bra - till och med kunna sätta gränser i yrvaket tillstånd. Då "sitter" det nog. Kram

2007-11-07 @ 08:27:24
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/
Postat av: Anima Mea

Tack för era uppmuntrande tillrop. Det känns bra.

2007-11-07 @ 11:39:50
URL: http://animamea.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback