Head picture

Hjälp mot skrivkramp

Hittade en kul sida på nätet som heter Avigsidan. Det finns en massa roliga felskrivningar, särskrivningar, översättningsgrodor, journalgrodor etc. Den har även en blogg-generator som man kan ta till när skrivlustan inte vill infinna sig. Här kommer ett par exempel på typiska bloggtexter som den tagit fram:


Idag har det varit fullt upp på förmiddagen och jag tänkte trots allt elände försöka dra mitt lilla strå till den lilla stacken.

Varför bloggar man egentligen? Det är ju inte direkt en fråga för våra politiker.

Hela dagen kunde man höra tjatet om att de som borde styra det här landet i rätt riktning inte heller får ekonomin att gå ihop. Det vore bättre att forska mer i hur konflikter mellan olika grupper faktiskt uppstår, men det där är något som lilla jag faktiskt inte förstår.

Det var nog allt för idag och i morgon är en annan dag och då ska jag ägna mig mer åt detta.

Ny dag:

I kväll var jag ensam hemma och jag lät tiden gå som jag brukade göra förr i tiden.

Vart går de pengar jag betalar för tv-licensen? Det finns mycket annat jag inte har den blekaste aning om.

Jag såg i en gammal sliten veckotidning att en del män som står inför sin pensionering är glada över den senaste tidens händelser inom EU-området. Det är ju helt sjukt, eller är jag ute på ett feltänk nu?

Allt detta påminner om en trist förfest jag var på en gång och hur utanför jag kände mig. Jaja, fint att du står ut med mitt rabblande (som jag tycker själv i alla fall).

Tja, så kan man hålla på...


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Måste man skriva om det inte finns någon skrivlust!!??

2007-10-15 @ 07:51:40

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback