Head picture

En dag

Idag har jag lyssnat på bok, Stieg Larssons Män som hatar kvinnor. Jag har slappat i solen och haft det skönt. Nu har jag ätit grillad entrecote och druckit rödvin.
Maken och jag har diskuterat om huruvida han bär ett ansvar för det som hänt genom sitt sätt att inte intressera sig för mig och det som jag tycker om. Jag gjorde mycket ensam, därför att han hade annat att göra. Jag kände mig ofta som ensamstående.
Han sa: "Varför behövde jag vara i centrum? Det finns ju andra människor. Varför kunde du inte fokusera på något annat?"
- Det var ju det jag gjorde, till slut, sa jag.
- Ja, tyvärr, sa han,
Sedan blev det inte mycket mer sagt.
Min pappa har åkt in på sjukhus. Jag ska hälsa på honom på tisdag.

Jag vill vara älskad och jag vill älska tillbaka.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Hoppas att det är bra med din far.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback