Head picture

Puh!

Underbar kväll framför brasan, efter att jag överlevt kvällspromenaden med hunden. Det luktar så mycket gödsel ute, så att det är svårt att inte tycka att storstadens avgaser är lättare att uthärda.
Fördelen med stanken är att hunden antagligen också blir helt bedövad i luktsinnet, så hon kan inte jaga kaniner i den vanliga omfattningen.
Framför brasan hade maken och jag en mysig kväll med rödvin och ostbricka. Jag köpte med mig en del ostar hem som ställde till det en del i säkerhetskontrollen på flyget.
Jag hävdade med bestämdhet att ost inte är flytande. Säkerhetsvakten kallade det för fast-flytande. Jag menade att allt flyter om det bara uppnår rätt temperatur, Panta rei!
Men han verkade inte förstå logiken i det hela. Hur som helts fick jag med mig mina ostar och det var huvudsaken.
Killen i ostaffären (den skumma i källarlokalen med lukten) nickade igenkännande och sa - Aha, mer getost...
Jag hade ju varit där bara kvällen innan och köpt tre sorter. Men han vet inte att jag har dubbel bosättning och måste rusta mig för alla eventualiteter.

Ost är ost och alltid möts vi två, som Majestix sa.


Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback