Head picture

Sånger från andra våningen

En väldigt märklig film, som man kan se flera gånger och hela tiden hitta nya lustiga, tänkvärda detaljer i. Men framför allt är ledmotivet, skrivet av Benny Andersson, jättemysigt. Jag gillar att spela det själv på pianot. Jag har inga noter, så det kanske inte överensstämmer till hundra procent med originalet, men ganska.

En annan låt jag gillar att spela är Mad World. Kommer inte ihåg vad artisten hette, men den spelades på radio ett tag. Den är sorglig och jag brukar spela den när den passar min sinnesstämning: "I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had".

Kommentarer
Postat av: Dr S

Å jag vill verkligen se den. Började en gång på en dåliga VHS-kopia men orkade inte tack vare den dåliga kvaliteten. Jag ska se den och Roys nya, vad heter den nu igen? Äh...

Postat av: Garp

gruppens namn : Tears for fears

2007-10-09 @ 23:51:40
URL: http://urmitthuvud.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback