Head picture

Trött och less

Jag vaknade i natt och var helt genomsvettig, hade vrålont i magen och mådde allmänt pyton. Jag fick min mens en dag för tidigt. Idag har jag känt mig allmänt kass och inte speciellt på hugget. Jag drullade inte in på kontoret förrän vid halv tio.
Elementen går inte att skruva av i lägenheten, och det blir en massa oväsen från gatan om fönstren är öppna. Jag måste fixa elementen. Det går inte att sova när det är för varmt.

Jag känner mig också lite trött på att behandlas som en blindtarm i organisationen. Min nye chef som hann säga upp sig innan han hann bli min chef, sa rent ut igår att de har haft viktigare saker att tänka på än den avdelning som jag jobbar på. Yeah, right! Man behöver inte vara Einsteins lillebror för att fatta det, så det hade han inte behövt säga. Det blir liksom bara fel.

Hur kan man förväntas brinna för sitt jobb och entusiastiskt utföra storverk om alla (läs: Företagsledningen)behandlar en som om det man håller på med inte är ett dugg viktigt? Jag brukar kunna hålla ångan uppe hyfsat, men idag känns det lite svårt, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Du det är fullmånen som närmar sig exakt tid för full måne är 26 september 21.45 (göteborg är 15 min senare).
Har själv också mått pyton idag...bl a gått mer än en gång i taket
på sonen (19 år)

Postat av: Ankan

Det ÄR svårt att i längden att motiveras sig själv om man har dåliga/negativa bossar. Spelar ingen roll hur drivande, ansvarsfull eller engagerad man är, blir det långvarigt så tär det.

2007-09-26 @ 13:40:13
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com
Postat av: Wolfs4Ever

Hahahaha, ursäkta att jag skrattar men det är inte åt din olycka. Du är bara så jävla grymm på att beskriva saker o ting med känsla... "som en blindtarm i organisationen", "Einsteins lillebror" du är för härligt du. Skippa att skriva på bloggen och börja skriv en bok, du beskriver händelser med ren känsla.

Ps Mimmi fullmåne äger ok, dissa inte fullmåne för alla problem. Det är det vackraste jag har sett i hela mitt liv, särskilt när det verkar ibland vara större än normal eller har orangeaktigt färg.

2007-11-29 @ 16:04:53

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback