Head picture

Grannsämja

Jag har fått en ny granne. En sikh från London. Han jobbar med IT och hyr den andra lägenheten, som ägs av min hyresvärd, i uppgången .
Igår hjälpte han mig att få till det trådlösa nätverket, installerade ny drivrutin till nätverkskortet och fixade. Så nu fungerar det som blixten.
Under tiden gjorde jag i ordning glass med chokladsås, och sedan diskuterade vi hinduism, sikhism och kristendom. Jag fick veta mer om sikher än vad jag någonsin vetat. Varför de har turban och rullar ihop skägget tex.
Vår HR-chef frågade mig vem jag vill rapportera till nu när Stören ska sluta. Det är inte så enkelt. Vi får se hur det blir. Vill det sig riktigt illa får jag en temporär chef, medan de söker efter ersättare till Stören, och sedan får jag byta igen till chef nummer sex. Då har varje chef varat i ungefär tre månader i snitt.

Tja, det blir ju inte så långtråkigt i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Oj, det verkar ju lite korta engagemang på cheferna. Vad är problemet högre upp? Det kan ju knappast bero på dom som hela tiden lägger av! Stören etc... ha! Vissa allra högst upp har svårt att vara ledare, dvs. den som går före och visar vägen. Chefen går bakom och piskar.... Nåja, det ordnar sig nog så småningom, men lite oroligt måste det vara.

Kul med en ny granne med ny kultur. Ger alltid nya intryck.

Postat av: Mimmi

Tack för din stöttning den känns :)!

Jobbigt med alla dessa byten av personal..vad är det som gör att de så snabbt går vidare? Fortsätter de inom koncernen eller är det utanför?

Hoppas du hinner njuta lite av det underbara vädret i veckorna med!!

2008-04-23 @ 10:04:57

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback