Head picture

Ledsen - eller bara trött?

Idag gick jag hem på lunchen. Det hade jag inte tänkt göra, för jag kom inte till jobbet förrän halv tio, och eftersom jag skulle åka ut till flygplatsen vid två-tiden, tänkte jag bara ta ett par mackor, och hoppa över lunchen. Men jag glömde mackorna. Tanken på att ha två salamimackor liggandes i hallen i nästan en vecka, var inte så tilltalande, så jag bestämde mig för att åka hem i alla fall.
Väl hemma gjorde jag varm choklad, kröp upp i soffan och läste lite medan jag åt mina mackor. Det var så lugnt och skönt. Jag kände att jag inte ville gå ut igen. Jag läste dessutom vad Bodil Jönsson skrivit i sin bok
Guld, vilket gjorde att jag tyckte att det var legitimt att jag satt där och "slösade" bort min arbetstid. På en sida stod det om att om man känner sig ledsen, kan det i själva verket vara så att man är trött.
Jag har känt mig väldigt ledsen den senaste tiden. Jag har dessutom känt mig fullständigt bottenlöst trött. Det är svårt att säga om jag är ledsen för att jag är trött, eller om det att jag är ledsen gör att jag blir trött.
Min teori är i alla fall att jag behöver vara ledig från jobbet, göra något annat ett tag. Jag behöver få tillbaka livet.

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Det låter inte som den tanken är fel, inget jobb är värt att offra sitt liv för...

Kram

Postat av: Mimmi

Ja - ta ledigt från jobbet.....!!

Du behöver det allt detta resande packande nya platser tar mer energi än man anar.



Sköt om dig!

2008-12-10 @ 00:52:29
Postat av: Doc

Trötthet kan göra en ledsen och vice versa.

Ta hand om dig!

2008-12-18 @ 11:22:54
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback