Head picture

Hastigt uppvaknande

Jag låg och drog mig, som jag brukar på lördagar. Klockan var halv nio då min telefon ringde. Jag förnekade i det längsta att så var fallet, och hann därför inte svara innan det kopplade vidare till röstbrevlådan. Det var ett meddelande från koncernchefen som med myndig stämma förklarade att han ville att jag skulle ringa upp. Tja, det fick jag ju göra då. Klart jag hann fundera lite över vad han kunde vilja mig en lördag morgon. Lite orolig blev jag att det faktiskt hade hänt något allvarligt. Men det hade det inte.
Han var i krokarna, och vill att jag skull hjälpa honom att komma in på en av våra anläggningar som han skulle passera under dagen. Han ville passa på att se den nu när han var i närheten. Men,... inget extra besvär, alltså...
Nåja, det blir det ju så klart helt ofrånkomligt. Jag fick ringa VD:n och skrämma upp honom så att han kunde ta emot honom. Men det gick bra. Allting ordnade sig till det bästa och alla var nöjda.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Oj, det här med tillgänglighet är kluvet. Visst skall man ha telefonen på men kanske inte lördag morgon. Samtidigt skulle koncernchefen respektera ledigheten och faktiskt inte ringa om det inte var absolut nödvändigt. Telefonmissbruk nästan. Med bättre palnering hade det ordnat sig på annat vis kanske. Sedan beror det ju på vilken relation man har inom gruppen. Man känner väl mera på sig vad som går för sig och vad som inte passar. Det är just sådana kulturfrågor jag försörjer mig på!

Postat av: Anima Mea

Koncernchefen är ny, och jag kan inte påstå att jag känner honom. Han känner inte organisationen heller, ännu, men tydligen vill han sätta sin prägel. Jag tror att han är ganska impulsiv, och dessutom väldigt angelägen om att vara effektiv.

2008-02-23 @ 13:04:19
URL: http://animamea.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback