Head picture

Långtbortistan tur och retur på 24 timmar

Jag har landat i Staden igen efter att ha åkt långt och tillbaka igen. Det känns som att det gått jättemycket tid, och ändå var det bara igår morse jag åkte hemifrån. Mn det blir så märkligt när jag flyger till Staden på morgonen, jobbar hela dagen på kontoret, flyger vidare Utrikes 17:30, och sedan ännu längre Utrikes, så att man inte är framme förrän ca. 23 på kvällen (deras tid). Och sedan tillbaka till Staden idag efter föreläsning och lunch där borta. Jag var framme på kontoret strax före fem, hann jobba i ett par timmar med att gå igenom akut e-post och snacka med några som inte hunnit gå hem.
Igår när jag kom fram till hotellet, visade det sig att de hade bokat in mig i värsta sviten, med stort badkar, egen bastu, separat toa, dusch, vardagsrum och sovrum, balkong (tyvärr lite fel säsong för det). Men det var verkligen fint. Jag valde en stund mellan badkaret och bastun, men insåg att badet skulle gå snabbare. Dessutom kändes det ljuvligt skönt att glida ner i det varma vattnet och lätta på tyngdkraften lite.
Jag var jättehungrig men det var för sent för att få något att äta, så jag tog med mig en öl och en burk med Pringles till badkaret. Det stillade det värsta.
Föreläsningen gick hyfsat bra. Jag var inte överdrivet förberedd, men jag hade tänkt igenom en linje, och lyckades hålla både den och tiden på två timmar och fyrtiofem minuter som programmakaren hade tilldelat mig så oöverträffat generöst.
Jag trodde jag skulle få problem att fylla tiden, men när diskussionerna väl kom igång, flög tiden iväg, och det blev riktigt lagom att sluta till lunch.
Jag borde vara trött på gränsen till medvetslöshet, men konstigt nog är jag inte det.
Däremot har jag fortfarande ont i magen sedan det jag fick i mig på lunchen igår.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback