Head picture

Nackdel med att jobba hemma

Jag har till slut kommit på en nackdel med att jobba hemifrån: Hunden i kombination med telefonen. Låt mig utveckla ämnet.

  1. När högsta ärevördiga myndighetsperson, eller liknande dignitär, ringer och ytterst seriöst försöker föra ett samtal med mig samtidigt som jag sekunden innan lovat hunden att vi ska gå ut, varvid hunden "pratar" högljutt i bakgrunden och meddelst ylanden och jamanden (faktiskt) gör gällande att detta löfte gäller oavsett telefonsamtal.
    Detta agerande från hundens sida, brukar få personen i luren att göra eftertänksamma pauser i samtalet, och jag kan liksom känna frågan i luften: "Misshandlar hon barn, samtidigt?" eller "Vad är det för pervo jag talar med?" Jag brukar känna mig nödsakad att förklara... att det är hunden, alltså. Inte vilket sorts pervo jag är.
  2. När vi väl kommit ut, och telefonen ringer, brukar hunden känna på sig att jag inte har full koll på henne, och att jag inte kan vråla STANNA!!! när det kommer en kanin springande, varvid hunden tar chansen att springa efter kaninen, medan jag tvingas fortsätta att föra en någorlunda sansad dialog med andra änden av linjen.
    Igår försvann hon precis så, och jag gav upp efter en halvtimmes visslande och letande.
    Hundkräket får hitta hem själv, tänkte jag, och lämnade grinden öppen. Det hann bli alldeles mörkt ute innan hon kom hem, glad i hågen efter en härlig uppfriskande jakt. Hon sprang genast och satte sig framför "godisskåpet" och viftade uppfordrande på svansen. Som om hon tyckte att hon varit jätteduktig.
    Nåväl, tänkte jag, hon hittade trots allt hem, så hon fick en godis.

Annars kan jag bara se fördelar.


Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback